Παρασκευή, 10 Ιουλίου 2015

συγκρίνοντας τις τρεις προτάσεις




πηγή ThePressProject


Να τι δείχνει η σύγκριση μεταξύ των τριών προγραμμάτων

δηλαδή, 

α. Της πρότασης της 7ης Ιουνίου που απορρίφθηκε από το Eurogroup
β. Της πρότασης των "θεσμών" όπως μας παραδόθηκε στις 28 Ιουνίου που απορρίφθηκε από το 61,3% των Ελλήνων και 
γ. Της πρότασης που στάλθηκε στον ESM την Τετάρτη 9 Ιουλίου και πρόκειται να συζητηθεί και να ψηφιστεί από τη Βουλή.


1. Σχετικά με τον συμπληρωματικό προϋπολογισμό του 2015 και τους προϋπολογισμούς  2016 έως το 2019

Δεν υπάρχει καμία διαφορά μεταξύ των προβλέψεων για τους δημοσιονομικούς στόχους στα τρία προγράμματα αλλά υπάρχει μια περίεργη παρένθεση στα τρία πρώτα χρόνια στην τελική μας πρόταση.


2. Σχετικά με τη μεταρρύθμιση του ΦΠΑ


Στην πρόταση των θεσμών που απορρίφτηκε ζητούνταν επιπλέον από την αρχική πρόταση της κυβέρνησης :

_Τα έσοδα από το ΦΠΑ στο 1% του ΑΕΠ
_Τα ξενοδοχεία στο 23%
_Η κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά 

Δίνουμε 
(Με την πρόταση της κυβέρνησης προς το ESM) 

_Τα έσοδα από το ΦΠΑ στο 1% του ΑΕΠ 
_ Τη σταδιακή κατάργησα μέχρι το 2016 του μειωμένου ΦΠΑ στα νησιά ξεκινώντας από τα νησιά-τουριστικούς προορισμούς. Η εφαρμογή του μέτρου θα γίνει από την επόμενη σεζόν και δεν θα μειωθεί ο ΦΠΑ στα ακριτικά νησιά. 

Δεν δίνουμε 
_Τα ξενοδοχεία παραμένουν στο 13% 
_Προαναγγέλλεται νομοθεσία που θα εξισορροπεί τις απώλειες της κατάργησης του μειωμένου ΦΠΑ. 


3. Σχετικά με τα δημοσιονομικά μέτρα 

Στην πρόταση των θεσμών που απορρίφτηκε ζητούνταν επιπλέον από την αρχική πρόταση της κυβέρνησης : 

_Η αύξηση της προκαταβολής φόρου στο 100% για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες μέχρι το τέλος του 2016 
_Η κατάργηση των φοροαπαλλαγών στους αγρότες 
_Η κατάργηση των εκπτώσεων για το πετρέλαιο στους αγρότες 
_Η μείωση 50% στο επίδομα θέρμανσης 
_Για τα γενόσημα και τις ιατρικές δαπάνες δεν υπάρχει αλλαγή. Ζητούνταν να εξοικονομηθεί 0.5% επί του ΑΕΠ (αντικατάσταση της αόριστης έκφρασης "σταδιακής μείωσης") από τις δαπάνες για το κοινωνικό κράτος. 
_Αντί της μείωσης των αμυντικών δαπανών κατά 200 εκατομμύρια ευρώ στην πρώτη πρόταση της κυβέρνησης οι "θεσμοί" ζήτησαν μείωση 400 εκατομμυρίων. 

Δίνουμε 
_Την αύξηση της προκαταβολής φόρου στο 100% αλλά ένα χρόνο μετά. 
_Επιλέγεται η σταδιακή κατάργηση των φοροαπαλλαγών στους αγρότες μέχρι το 2017
_Κατάργηση εκπτώσεων για το πετρέλαιο των αγροτών και μείωση στο επίδομα θέρμανσης (ωστόσο η κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα καταργηθεί η εξίσωση φόρου πετρελαίου θέρμανσης-κίνησης και ότι έτσι το επίδομα θα καταργηθεί συνολικά)
_Την μείωση κατά 0,5% από το κοινωνικό κράτος.  
_Μείωση αμυντικών δαπανών για 100 εκατομμύρια το 2015 και 200 εκατομμύρια το 2016

Επίσης 
_Την κατάργηση της τροπολογίας Βαλαβάνη για την φορολόγηση των τριγωνικών συναλλαγών 
_Την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων που απομένουν όπως περιγράφτηκαν στην παράγραφο 9 της Έκθεσης του ΔΝΤ (σελίδα 76

Συμφωνούμε 
_Δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τριών προτάσεων, επανέρχεται δηλαδή ο φόρος στις διαφημίσεις της τηλεόρασης που περιλαμβανόταν στο 1ο μνημόνιο και δεν εφαρμόστηκε ποτέ. 
_Δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τριών προτάσεων για την είσπραξη εσόδων για τη χρήση των τηλεοπτικών συχνοτήτων. 
_Δεν υπάρχουν διαφορές μεταξύ των τριών προτάσεων για την είσπραξη εσόδων από τις άδειες 4G και 5G

Παραλειπόμενα
_Η έκτακτη φορολόγηση με φόρο 12% στα εταιρικά κέρδη πάνω από το μισό εκατομμύριο δεν έγινε δεκτή από τους "θεσμούς" και δεν βρίσκεται στην νέα ελληνική πρόταση. 

Προβλέψεις 
_Στη νέα πρόταση υπάρχει πρόβλεψη για αύξηση του φόρου ενοικίασης από 11% στο 15% για εισοδήματα μέχρι 12.000€ (προϋπολογισμένα έσοδα 160 εκατομμύρια ευρώ) και αύξηση φόρου στο 35% από το 33% για τα εισοδήματα πάνω από τα 12.000€ (με προϋπολογισμένα έσοδα 40 εκ.).
 _Τέλος σε περίπτωση ελλείμματος στον προϋπολογισμό ο φορολογικός συντελεστής θα πάει από το 28% στο 29%, κάτι που θα αποφέρει επιπλέον 130 εκατομμύρια ευρώ. 


4.  Σχετικά με τη μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού 

Στην πρόταση των θεσμών που απορρίφτηκε ζητούνταν επιπλέον από την αρχική πρόταση της κυβέρνησης : 

_Να αναγνωριστεί ότι το ασφαλιστικό σύστημα δεν είναι βιώσιμο και να εφαρμοστεί πλήρως η ασφαλιστική μεταρρύθμιση του 2010 και οι επιπλέον ρύθμιση της νομοθεσίας του 2012 
_Αναδρομικά από την 1η Ιανουαρίου του 2015 τα ασφαλιστικά ταμεία να χρηματοδοτούνται μόνο από τους υπόχρεους 
_Να μην αντικατασταθεί το ΕΚΑΣ αλλά να καταργηθεί σταδιακά μέχρι το 2019 
_Να εφαρμοστεί άμεσα μείωση του ΕΚΑΣ για το 20% των υψηλότερων επικουρικών συντάξεων 
_Οι πιστωτές πρότειναν το πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων συνταξιοδοτικών εισφορών στα ίδια επίπεδα μέχρι το 2021 
_Οι πιστωτές προτείνουν το κράτος να εγγυάται την πλήρη σύνταξη μόνο σε όσους έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους ακόμα και αν έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα εφόσον βγαίνουν στη σύνταξη μετά την 30η Ιουνίου του 2015 (δηλαδή άμεσα) 
_Την αύξηση των εισφορών υγείας (την οποία αναφέρουν ως "σχετικά χαμηλή") των ασφαλισμένων από 4% στο 6% αντί του 5% της ελληνικής πρότασης 
_Την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων μέχρι το τέλος του 2017 και όχι το 2018 που προέβλεπε η ελληνική πρόταση. 
_Την δημιουργία έκθεσης βιωσιμότητας για το ασφαλιστικό. Βάση αυτής της έκθεσης οι "θεσμοί" μπορεί να δεχτούν παραμετρικά ισοδύναμα. 

Δίνουμε 
_Αναγνωρίζουμε τη μη βιωσιμότητα του ασφαλιστικού συστήματος. Συμφωνούμε με την εφαρμογή της νομοθεσίας του 2010 και του 2012 που όμως θα τροποποιήσουμε με νέο νόμο που θα έρθει τον Οκτώβριο του 2015 
_Δεχόμαστε την αναδρομική αυτοχρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων από τους υπόχρεους (αυτό μπορεί να επιφέρει ακόμη και αναδρομική μείωση συντάξεων) 
_Συμφωνούμε στην κατάργηση του ΕΚΑΣ μέχρι το 2019
_Συμφωνούμε στη μείωση των υψηλότερων ΕΚΑΣ αλλά από τον Μάρτιο του 2016 
_Δεχόμαστε το πάγωμα των μηνιαίων εγγυημένων συνταξιοδοτικών εισφορών στα ίδια επίπεδα μέχρι το 2021
_Δεχόμαστε να εγγυάται το κράτος την πλήρη σύνταξη μόνο σε όσους έχουν συμπληρώσει το 67ο έτος της ηλικίας τους ακόμα και αν έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα εφόσον βγαίνουν στη σύνταξη μετά την 30η Ιουνίου του 2015 (δηλαδή άμεσα) 
_Δεχόμαστε την αύξηση των εισφορών υγείας των ασφαλισμένων από 4% στο 6% αντί του 5% της ελληνικής πρότασης, αλλά δεν δεχόμαστε τον όρο "σχετικά χαμηλή" (τον θεωρούμε ανούσιο δημοσιονομικά) 
_Δεχόμαστε την εφαρμογή των μεταρρυθμίσεων μέχρι το τέλος του 2017 
_Δεχόμαστε την δημιουργία έκθεσης βιωσιμότητας για το ασφαλιστικό 

Τα ανούσια της ιστορίας 
_Η κυβέρνηση είχε προτείνει την επαναφορά της συμμετοχής στα επίπεδα του 2014 για τους δικαιούχους βασικής σύνταξης. Οι πιστωτές δεν το είχαν συμπεριλάβει στην πρότασή τους και η αναφορά έφυγε και από την τελική ελληνική πρόταση. 
_Η κυβέρνηση είχε προτείνει την αύξηση κατά μισής μονάδας, από το 3% στο 3,5% στη συμμετοχή των δικαιούχων επικουρικών συντάξεων. Δεν περιλαμβάνεται στις επόμενες προτάσεις αφού σε αυτές προβλέπεται η κατάργησή τους. 


Υ.Γ. 
1.  Το μεγαλειώδες ΟΧΙ το είπε ο λαός μεθυσμένος; (Από τι;)
2.  Το ΟΧΙ του λαού έλυσε τα χέρια της κυβέρνησης; (Ποιος της τα είχε δεμένα;)
3.  Τα συμπεράσματα του ΟΧΙ αποκρυσταλλώθηκαν στη νέα πρόταση; (Μήπως γιατί η προηγούμενη δεν γινόταν αποδεκτή;) 
4.  Αναμένεται η αιτιολόγηση του ρόλου που έπαιξαν οι πολίτες στο δημοψήφισμα; (Μήπως κρίνετε περιττό;)
5.  Κάποιοι ισχυρίσθηκαν ό,τι έγινε για να αυξηθεί η διαπραγματευτική δύναμη της κυβέρνησης. (Αληθεύει;)
6.  Κάποιοι άλλοι ό,τι έγινε για να του κώλου τα εννιάμερα. (Που βρίσκεται η αλήθεια;)
7.  Αναζητούνται πειστικές αναλύσεις ώστε να εξακριβωθεί αν στήσαμε κώλο ή αν μας είχαν στημένους και έτοιμους να τον δεχτούμε. (Θα απαντήσει κάποιος, τώρα, ή, μετά την ψήφιση της πρότασης;)  

1 σχόλιο:

  1. Το μόνο για το οποίο μπορώ να σε διαβεβαιώσω, είναι ότι το δημοψήφισμα έγινε για του κώλου τα εννιάμερα.
    Τελικά φαίνεται ότι ψηφίσαμε κατά 39% ΝΑΙ και κατά 61% ΝΑΙ.
    Είδες ομοψυχία οι Έλληνες;
    Όχι παίζουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή