Δευτέρα 26 Ιανουαρίου 2015

το μπροστά αν κάνεις μεταβολή είναι πίσω;




_Μαμά, κλείσε την τηλεόραση... πρέπει να συζητήσουμε.
_Πάλι; Εχθές δεν συζητούσαμε; 
_Όχι μαμά. Πέρασε πολύς καιρός απ' την τελευταία φορά που συζητήσαμε. 
_Πρέπει να σε δει γιατρός. Ο άντρας σου τι λέει;
_Για ποιο πράγμα!
_Γι' αυτό που έπαθες.
_Τι έπαθα!
_Αμνησία. Δεν θυμάσαι που μιλούσαμε για τα παιδιά της ξαδέρφης μου, που πήγαν στην Αμερική αλλά δεν μπόρεσαν να μείνουν και μετά πήραν το τραίνο και πήγαν στον Καναδά αλλά ούτε κι εκεί έμειναν και πήραν το αεροπλάνο και πήγαν στην Αυστραλία και τώρα έχουν από τρία παιδιά ο καθένας!   
_Μαμά! Είμαι μια χαρά. Δεν έχω πάθει τίποτε και θυμάμαι πολύ καλά τι λέγαμε χθες.
_Περνάς κρίσεις;
_Όχι, μαμά, δεν περνάω κρίσεις. Πως να σου το πω για να το καταλάβεις;
_Τότε γιατί λες τη μια ό,τι έχουμε πολύ καιρό να συζητήσουμε και την άλλη ό,τι θυμάσαι τι λέγαμε χθες; Να πεις τον άντρα σου να έρθει από δω. Θέλω να του μιλήσω.
_Μαμά! Όταν είπα έχουμε καιρό να συζητήσουμε δεν εννοούσα αυτά που λέγαμε χθες.
_Και προχθές λέγαμε για την κόρη της Ασπασίας, της γειτόνισσας, που παντρεύτηκε στο Λονδίνο.
_Το θυμάμαι μαμά, αλλά... άλλο πράγμα εννοούσα.
_Τι εννοούσες! Τον Αριστείδη που λέγαμε την Κυριακή ό,τι τον έπιασε η γυναίκα του κάτω από τη σκάλα με τον νεαρό απ' το μανάβικο;
_Εννοούσα τις εκλογές, μαμά!
_Εκλογές! Καλά... δεν έγιναν οι εκλογές!
_Έγιναν μαμά, αλλά θα ξαναγίνουν.
_Πέρασαν κιόλας τέσσερα χρόνια! Πόσων χρονών είμαι; Όταν έγιναν οι εκλογές ήμουνα εβδομήντα έξι. Πήγα ογδόντα!
_Όχι μαμά. Εβδομήντα έξι μισό είσαι.
_Πως είμαι εβδομήντα έξι μισό, αφού έχουμε εκλογές!
_Γιατί ξαναγίνονται μετά από έξι μήνες.
_Έγινε αποστασία και έπεσε η κυβέρνηση; Ποιος την έριξε ο Μητσοτάκης;  
_Μαμά... αυτό έγινε παλιά. Τώρα έπεσε μόνη της. Για να ξαναβγεί ανανεωμένη. 
_Κι άμα δεν ξαναβγεί; Θα ξαναγίνουν εκλογές;
_Αυτό μαμά, δεν το ξέρει ούτε ο θεός.
_Να μη βλαστημάς. Ο θεός τα ξέρει όλα. Δηλαδή, κάθε έξι μήνες θα έχουμε εκλογές; Παλιά δεν γινόταν έτσι. Μέχρι πότε μπορούν να ψηφίζουν οι γέροι;
_Μέχρι να πεθάνουν. Όσο ζούνε μπορούν να ψηφίζουν.
_Αν ζήσω μέχρι τα ογδόντα πέντε που έζησε και ο πατέρας σου πόσες φορές θα ψηφίσω ακόμη. 
_Δεν ξέρω αλλά θα ρωτήσω το θεό που τα ξέρει όλα.
_Μη βλαστημάςΔηλαδή, πρέπει να με ξαναπάς να ψηφίσω; Δεν γίνεται να ψηφίσω μια φορά για όσες φορές γίνουν εκλογές; 
_Όχι μαμά, δεν γίνεται.
_Γιατί δεν γίνεται; Το ρώτησες; Να το ρωτήσεις.
_Μαμά! Τα κόμματα αλλάζουν. Δεν είναι πάντα τα ίδια κόμματα στις εκλογές. Αλλάζουν και οι αρχηγοί τους. Αλλάζει και η πολιτική τους. 
_Ξέρω, ξέρω... ο ένας λέει "πάμε μπροστά" και ο άλλος λέει "πάμε μόνο μπροστά". Κι από πίσω έρχεται ο λογαριασμός. 
_Αυτές οι εκλογές, μαμά, είναι οι πιο δύσκολες.
_Λάθος. Οι πιο δύσκολες ήταν όταν βγήκε ο Μητσοτάκης. Από τότε άρχισε το σκάτωμα.
_Αυτά πέρασαν μαμά και τώρα πρέπει να δούμε τι θα ψηφίσουμε γιατί είναι πολύ σοβαρά τα πράγματα.
_Θα μου κόψουν τη σύνταξη;
_Αν γυρίσει το παλιό όλα μπορούν να γίνουν. Θα πούμε το ψωμί ψωμάκι και το κρέας θα το αγοράζουμε με το δελτίο. Το λάδι και τη ζάχαρη θα τα πουλάνε οι μαυραγορίτες, όπως στην κατοχή. Θυμάσαι πως είσαστε πριν έρθει το ηλεκτρικό; Με τα ψυγεία που βάζατε πάγο;  
_Με το νέο θα είμαστε σίγουροι;
_Περισσότερο από σίγουροι. Δεν θα γυρίσουμε ποτέ στα παλιά.
_Κωλόχαρτο θα έχουμε; Θα έχουν τα σούπερ μάρκετ; Να μου φέρεις πριν τελειώσει. Αυτό με τη φάτσα τους.
_Μαμά! Τα πράγματα δεν είναι καθόλου αστεία.  
_Γιατί, ποιος αστειεύεται; Εγώ δεν θέλω να πάω ούτε μπροστά, ούτε μόνο μπροστά. Καλά είμαι κι εδώ.
_Μαμά! Επί τέλους! Πρέπει να σκεφτείς τα παιδιά σου, να σκεφτείς και τα εγγόνια σου.
_Εμένα μη μου φωνάζεις... Αυτά σκέφτομαι. Κάτι ήθελες να μου πεις. Τι ήθελες; 
_Τι να σου πω! Ό,τι και να σου πω χαμένο θα πάει. Φεύγω.
_Ώρα καλή. Και να μην έρθεις αύριο. Θα πάρω ταξί.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου